Udf√łr Strongman-√łvelserne korrekt

Nordic Training Gear 2 min læsning

Strongman-√łvelser er kendt for at opbygge styrke, udholdenhed og funktionel kondition. Men for at optimere dine resultater og minimere risikoen for skader, er det vigtigt, at du udf√łrer disse √łvelser korrekt. I denne artikel ser vi p√•, hvordan du kan sikre, at du udf√łrer nogle af de mest popul√¶re Strongman-√łvelser korrekt.

Atlassten

At l√łfte Atlassten er en kompleks √łvelse, der kr√¶ver en korrekt teknik for at undg√• skader. S√łrg for at varme op ordentligt og start med en lettere sten, indtil du er komfortabel med bev√¶gelsen. N√•r du l√łfter stenen, b√łj hofterne og kn√¶ene, hold ryggen lige og l√łft med benene, ikke ryggen. N√•r stenen er i kn√¶position, omslut den med armene og rejser dig ved at str√¶kke hofterne.

Udf√łr Strongman-√łvelserne korrekt

Farmers Walk

For at udf√łre Farmers Walk, st√• mellem "taskerne", b√łj hofterne og kn√¶ene og greb "taskerne" med et fast greb. Hold ryggen lige, n√•r du st√•r op og begynder at g√• med korte, hurtige skridt. Hold brystet h√łjt og skuldrene tilbage gennem hele bev√¶gelsen.

Yoke Run

N√•r du udf√łrer Yoke Run, indstil h√łjden s√•dan, at v√¶gten hviler p√• dine skuldre uden at r√łre jorden. G√• ind under v√¶gten, positioner det over skuldrene og l√łft det ved at str√¶kke benene. Hold ryggen lige og begynde at g√• med korte, kontrollerede skridt. Fokus√©r p√• at holde en st√¶rk kerne gennem hele bev√¶gelsen.

Dækflip

N√•r du udf√łrer D√¶kflip, st√• t√¶t p√• d√¶kket med f√łdderne skulderbredde fra hinanden. B√łj hofterne og kn√¶ene, hold ryggen lige og greb bunden af d√¶kket. L√łft d√¶kket ved at str√¶kke hofterne og kn√¶ene, og brug momentum til at flippe d√¶kket. S√łrg for, at du ikke l√łfter med ryggen, men snarere med benene og hofterne.

Log Press

For Log Press, st√• over loggen og b√łj hofterne og kn√¶ene for at gribe det. L√łft den f√łrst til din hofte, noget i stil med et d√łdl√łft. S√¶t dig ned i hug, tryk loggen mod dig og ompositioner grebet om n√łdvendigt. L√łft derefter loggen op over brystet ved at rulle/vende loggen og pres derefter opad, indtil armene er fuldt strakt. Hold ryggen lige og mave trykket under hele bev√¶gelsen.

Circus Dumbbell

Med en Circus Dumbbell, start med at svinge h√•ndv√¶gten op fra jorden til din skulder. St√• derefter opret og hold h√•ndv√¶gten i den ene ende, s√• den hviler p√• din skulder. Brug din benstyrke til at drive bev√¶gelsen og skub h√•ndv√¶gten over hovedet. S√łrg for at holde dit mavetryk og pres v√¶gten lige op.

L√łft sikkert med NTGear

Ved at f√łlge disse retningslinjer og bruge kvalitetsudstyr fra NTGear, kan du forbedre din pr√¶station og minimere risikoen for skader under Strongman-tr√¶ning. Hos os p√• NTGear finder du et bredt udvalg af Strongman-udstyr, der hj√¶lper dig med at udf√łre disse √łvelser p√• den bedste m√•de.
Nordic Training Gear
Max Andrén
Skribent & Medejer

Max Andrén er skribent og medejer af Nordic Training Gear
Han har en stor passion for fitnesstr√¶ning og fitnesstilbeh√łr



Også i Artikler om Strongman

Sveriges Starkaste Man 2023 | NTGear.se
Sveriges Stærkeste Mand 2023 er afgjort

Nordic Training Gear 2 min læsning

Læs mere
Allt om Sveriges Starkaste Man 2023 | NTGear.se
Alt om Sveriges Stærkeste Mand 2023

Nordic Training Gear 2 min læsning

Læs mere
Strongwoman - En sport och träningsform för kvinnor | NTGear.se
Strongwoman - En sport og træningsform for kvinder

Nordic Training Gear 2 min læsning

Læs mere

Dine bonusser

X
300 kr tilbage
Handler du for i alt kr eller mere, kan du vælge
Da du handler for mere end kr, kan du vælge
Shaker, 700 ml
300 kr tilbage
Handler du for i alt kr eller mere, kan du vælge
Da du handler for mere end kr, kan du vælge
Standard‚ĄĘ
300 kr tilbage
Handler du for i alt kr eller mere, kan du vælge
Da du handler for mere end kr, kan du vælge
T-shirt
St√łrrelse
300 kr tilbage
Handler du for i alt kr eller mere, kan du vælge
Da du handler for mere end kr, kan du vælge
Famous Pre / Intra Blend, 900 g
Smag